Corona-maatregelen

Vanaf maandag 11 mei ben ik weer volledig open!!
 
In samenspraak met het Ministerie VWS, de RIVM en de beroepsorganisaties is een stappenplan gemaakt waarmee therapeuten hun behandelingen weer kunnen aanbieden. Om dat stappenplan veilig en verantwoord uit te voeren zijn nog steeds maatregelen nodig en heb ik een protocol opgesteld.
 
In het onderstaande PROTOCOL staan de noodzakelijke maatregelen.
 
Bij het maken van een (intake) afspraak geef je aan of je tot een risicogroep behoort (en/of erg angstig bent voor het coronavirus). We bespreken dan of het (intake)gesprek via videobellen/telefonisch of in de praktijk plaatsvindt, en of beschermende maatregelen zoals een mondkapje bij de behandelingen gewenst zijn. Overigens 1,5 meter afstand, met gesprek en oefeningen, in veel gevallen wel gewaarborgd.
 
Op de dag van de afspraak moeten voordat je naar de praktijk komt de volgende vragen met ‘nee’ beantwoord kunnen worden:
– Heb je een van de volgende (ook milde!) symptomen: neusverkoudheid of hoesten of benauwdheid of koorts (vanaf 38C)
– Heb je de afgelopen 24 uur COVID-19 symptomen gehad?
– Heb je huisgenoten/gezinsleden met koorts en/of benauwdheidsklachten?
– Is er bij jouzelf of een huisgenoot/gezinslid in de afgelopen 14 dagen corona vastgesteld?

Als een van de vragen met ‘ja’ beantwoord moet worden, kijken we of de afspraak via beeldbellen mogelijk is, of uitgesteld moet worden.
Als het antwoord op alle vragen ‘nee’ is, ben je van harte welkom.

 
Praktijkregels:

– Neem zelf een grote handdoek of een laken mee in een (plastic) tas, voor het behandelen op de behandeltafel.

– Kom maximaal 5 minuten voor aanvang van je behandeling de ingang van de praktijk binnen en niet eerder. Dit om te voorkomen dat het in de praktijk te druk wordt om 1,5 meter afstand te bewaren.

– Kom indien mogelijk alleen naar de praktijk, uiteraard met uitzondering van kinderen.

– Desinfecteer je handen direct bij binnenkomst, naast de ingang (boven) staat een tafel met desinfectiemiddel.

– Uiteraard gelden ook bij mij de algemene regels zoals 1.5 meter afstand bewaren en geen handen schudden.

– Ik heb persoonlijke beschermingsmiddelen, zoals een mondkapje. Deze kan ik waar nodig of gewenst gebruiken.

– Tussen de afspraken heb ik extra tijd ingepland om alle oppervlakten te desinfecteren en om te zorgen dat er nooit meer dan 1 client in mijn praktijk aanwezig is.
 
Ik doen er alles aan om mijn behandelingen veilig en verantwoord te bieden.

Annulering ivm coronamaatregelen.

In mijn algemene voorwaarden staat beschreven dat bij niet tijdig afzeggen (24 uur) er een factuur gestuurd zal worden van 75% van mijn tarief.

Echter vind ik dit met betrekking op de corona-maatregelen niet reëel.

Om mijn praktijk wel financieel gezond te houden heb ik deze annuleringsregel verandert naar het volgende:

Bij niet-tijdige annulering zal ik genoodzaakt zijn een rekening van 50% van het tarief te sturen. Daarnaast zal ik bij de volgende afspraak een korting geven van 50%.

Deze annuleringsregel zal gelden t/m 31-12-2020.

Hartelijk dank voor uw begrip!

Alma van Dillen

Hapto&Meer

September 2020